Love Antique
Artist: ARIANNE

I am just about to forget you. (나, 당신을 잊을거야)
Once there was summer of color crimson lake. (여름날의 진홍빛 호수에서)
All it took to confess was a word. (한 단어로 모든 고백을 했고)
All it took to express was a kiss. (한번의 키스로 모든 표현을 했지)

When love was young between us. (우리들 사이의 사랑이 싹트기 시작할 때)
I wasn't too proud to wait for carrousels. (회전 목마를 기다리기엔 별로 자랑스럽지 않았지)
You whispered you would make me a day. (너 내게 매일매일 즐겁게 해주겠다고 속삭였잖아)
Like no day had been in my life. (내가 한번도 경험한적이 없을 만큼)

* You let me feel I was turned on. (넌 내가 살아있다고 느끼게 해줬어)
You had me feel I was only one. (넌 내가 단 하나뿐이라고 느끼게 해줬어)
You made me feel I was loved by the whole world. (넌 내게 온세상의 사랑을 받는다고 느끼게 해줬어)

I never said that I was in love. (난 한번도 사랑에 빠졌다고 말하지 않았지)
You never held me in your arms. (넌 한번도 나를 품에 안아주지 않았고)
Never made love, we never dared to. (사랑한적이 없어, 우린 감히 그럴 수 없었어)

I am just about to forget you. (나, 당신을 잊을 거야)
Once there was winter of color horizon blue. (겨울날의 푸른 지평선에서)
All I knew, you were there beside me. (내가 아는건 단지, 당신이 곁에 있었다는 것)
All I saw, our shadows on the path. (내가 봤던건 단지, 우리 그림자가 나란하다는 것)

I love you so, still I know I do. (나 그토록 당신을 사랑해, 아직도 그렇게 알고 있어)
I trust you so, yet I know I do. (나 그토록 당신을 믿어, 여전히 그렇게 알고 있어)
I want you so, true like ice, true like fire. (나 그토록 당신을 원해, 얼음처럼, 불처럼 진실하게)

To keep my mind sharp and bright, (나의 정신을 예리하게, 밝게 하기 위해)
To keep my heart cold and tight, (나의 마음을 차갑게, 냉철하게 하기 위해)
To keep my love alone and free, (내 사랑을 고독하게, 자유롭게 하기 위해)
I shall leave. (나 떠나야 해)

* repeat and fade

by snowall 2007. 9. 10. 16:49